måndag 30 november 2009

Julklappstips!

Vill passa på att komma med ett litet julklappstips - stickade disktrasor!! Läste om detta "fenomen" i lokaltidningen och var till en början mycket skeptisk... Hur skulle det bli - uppsugningsförmåga o liknande? Men jag måste säga att de är kanon. I och med att de är lite ojämna i ytan, så försvinner smutsen extra bra och uppsugningsförmågan upplever jag nästan bättre än en vanlig disktrasa. För att inte tala om miljöaspekten - inget slit o släng!! Bara att slänga i tvättmaskinen och sen har du en "ny" och fräsch disktrasa. Sen spar man ju kanske en och annan krona :)

Jag använde ett bomullsgarn som jag virkat juldukar av för längesedan, la upp c:a 50 maskor på stickor nr 3 och stickade räta till det blev en fyrkant. Hur enkelt som helst - tog en kväll att göra. Om man vill kan man ju virka en kant runt, så blir det både lite stadigare och finare. De jag gjorde blev utan någon virkad kant - garnet tog slut...


5 kommentarer:

  1. Hej vad smart att stick sin egen disktrasa. Jag köpte en i somras som var av linne den är tvättbar i 60 grader som jag använt mycket.
    Det skall bli mitt nästa stickprojekt en disktrasa. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Så smart! Det låter ju som om det inte skulle vara så bra med en stickad disktrasa men jag litar på dig!

    Mitt tyg på stolarna liknar verkligen ditt men jag tror att ditt är något mer lyxigare tyg ser så ut i alla fall. Jag har inte ens satt fast mitt tyg under utan bara vikt det runt för jag vill kunna byta ut det snabbt. Dina stolar ser såååå fina ut! Mitt tyg är köpt på Åhlens´ för flera år sedan men jag tycker fortfarande om det!
    Må så gott!
    /Eva

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vilken finfin idé! Jag kan tänka mig att de fungerar jättebra och att de är miljövänligt också är ju bara en bonus. Faktum är att jag faktiskt tvättar mina andra trasor med. Det fungerar faktiskt ett par omgångar. Så lita sparar även jag på miljön med mina fultrasor, hihi...

    Tack för dina goa ord hos mig. Blev superglad!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  4. Ah, så fiffigt! Det kanske jag skulle testa i kväll. Fina grejer du har här! Gillar dina brödkorgar och kaninen var bedårande.

    Skall kika runt lite till här inne hos dig. Det är det som är så kul med Beas utmaning; man hittar så många kreativa bloggar.

    Hoppas du får en fin kväll
    Cathrin

    SvaraRadera
  5. Kul att höra att det funkar, har virkat en, men inte provat än. Kanske får visa den på bloggen en dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...