tisdag 3 november 2009

Brödkorgar


Nu så börjar jag komma en bit på vägen. Har lyckats knåpa ihop fyra stora och fem mellanstora av brödkorgarna som var beställda! Nu e det bara tre mellanstora och åtta små kvar att göra... Det tar lite tid å jag börjar nästan ledsna lite på beige... :) Tyvärr har jag ännu inte fått de efterlängtade namnlapparna ännu - de blir lite pricken över i´t hoppas jag. Det roliga med dessa korgar är att man kan mixa så många roliga tyger och storlekar. Gjorde några riktig små med juligt rött tyg - perfekta att ha lite mandel o russin i till glöggen! Och en jättestor fylld med härliga pepparkakor - mums vad mysigt...

Här visar jag en annan variant med rund botten

Den tog något längre tid och var lite knöligare att tillverka...

2 kommentarer:

  1. Tjusiga :)
    Att sy i jultyg till glöggen har jag inte tänkt på, men jag vet att det ligger något sådant tyg i gömmorna så man kanske borde... Sen. Som det heter :p

    SvaraRadera
  2. Jätte fina brödkorgar! Vilken bra ide med jultyger till december :)
    Kram Linda

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...