måndag 5 september 2011

Nystart! ...eller??

Ja, det är nog nästan vad man kan kalla det efter nästan fyra månaders frånvaro...
Tack alla ni som varit inne o kikat på en stillastående blogg!! Blev lite smått förvånad när jag såg att det trots allt var några som hälsade på emellanåt.

Min sommar har varit lång och härlig.
Mycket ledig tid tillsammans med barnen, varvat med arbete på hemmaplan. Ni som sett mina tidigare inlägg vet ju att jag "fått ett hus på halsen"...
Arbetet lunkar på lugnt och metodiskt. Jag har målat hela fasaden röd och bara det gjorde att huset  fick en rejäl ansiktslyftning. Foder är bytta, plåtar målade och nu återstår arbetet med fönsterrenovering.
I ett av rummen som vi så smått påbörjat, har vi tagit fram ett härligt gediget gammalt trägolv!
Återkommer med bilder...



Kommer ni ihåg den svarta stolen??
Stolen som jag valde att göra svart, med grå klädsel (se här).
Jag hade ytterligare ett exemplar av den - som fick ett helt annat utseende:






Här valde jag även att "shabba" den något.
Brukar alltid ha lite svårt för att skava av den färg man lagt på med omsorg.... men tyckte nog att det blev helt ok!

Till sist en blomma till ER!
Min härliga hortensia som faktiskt stått sig förvånansvärt länge för att "bo hos mig"!





Marie





5 kommentarer:

  1. Hej!
    Åhhh vad glad jag blir att se dig igen!!! Din(a) stol(ar) är jättefin(a), det är verkligen lycka att hitta en så fin modell och sen dessutom vara så flink att kunna fixa dem.

    Måste kännas skönt att få färg på huset inför hösten och vintern, det gäller att skydda träet. Just nu regnar det som bara den utanför fönstret. Iofs är det bra att mina nyplanterade växter får en rotblöta, men de ska väl inte behöva vara simkunniga=)

    Ha en fin tisdag! Vi ses!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!
    Låter som en underbar sommar, spännande med nya huset, ser fram emot bilder därifrån:-)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Kul att du är tillbaka!
    Jättefin stol

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ja det är en av fördelarna med Bloglovin! Man behöver inte hålla koll själv utan när bloggerskan vaknar till ploppar bloggen upp! ; )
    Välkommen tillbaks i cyberspace!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...