lördag 26 mars 2011

Vad är det med svart....

... som gör mig lite "svag"...


(bild på stolsben)

(armstöd)

Jag älskar vitt, men har märkt att jag mer o mer gillar att bryta av med svarta detaljer. Hade nog aldrig ens tänkt tanken att måla en stol svart förut. Men efter noga övervägande, bestämde jag mig för att måla stolen, som blir mitt första projekt i tapetsörkursen , i svart - inte vitt.

Stolen (hittade t.o.m. två) köpte jag på Blocket för en relativt billig penning. Efter första kurstillfället då tyget tagits bort, bestämde jag mig alltså för att måla den i svart. Tyget jag köpt är mörkt grått med svarta detaljer, så nu snackar vi om att ta ut svängarna ;)

Vad tycker ni??
Svart eller vitt??

Först var jag lite rädd att detaljerna inte skulle framträda lika fint som när man målar i vitt, men jag har nog omvärderat..

Sydde några kuddöverdrag för ett tag sedan, oxå i svart..


Kan hända är detta bara ett tillfälligt sidospår, men just nu känns det helrätt (för mig) med svarta detaljer tillsammans med det vita!

Önskar er alla en härlig lördagkväll!
Kram Marie

15 kommentarer:

  1. Mmm, gillar svarta detaljer, bryter av mot allt det vita:-)
    Älskar min svarta järnsäng och tvillingarnas svartvita kök mest här hemma just nu!

    Ser fram emot att få se den klar, nyfiken;-)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Ja,jag är också väldigt förtjust i svarta detaljer,det bryter av så fint.
    Är faktiskt också glad över att jag inte målat allt i vitt,för jag tycker det är fint med mörkbruna möbler till också.
    Vad fin stolen blir,hur snyggt som helst,och kuddarna...jättefina.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Marie!
    Vad snyggt! Jag gillar när man har svart som bryter av mot det vita!

    Ha en skön söndag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Detaljerna och formerna på stolsbenet är jättefina, passar mycke bra i svart!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar svart, något magiskt och mystiskt med svart, det framhäver det bästa av saker och ting och passar till nästan allt :D

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Kontrasten till allt det vita... det djupa... det mörka! Svart är vackert och elegant!
    Tapetserikurs, kul eller hur?
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Lyckas inte få in några bilder idag:-(
    Får prova imorgon igen!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Åhhh läckra detaljer, den kommer bli supersnygg. Jag har också massa svarta detaljer här hemma nu. Gillar när de bryter av mot de vita.

    Jättefina kuddar också.

    Ha en bra start på veckan
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Jättefina detaljer och former på stolen!!
    Tapetserikurs låter roligt! =)

    Ha en bra dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Så snyggt i svart Marie. Kul att du deltar i min utlottning men framförallt att du är nöjd med ditt armband. Tack.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  11. En vit grund och svart eller lite färg som bryter av tycket jag är jättefint.
    Skall bli spännande att få se det färdiga resultatet.
    En liten fråga. Jag har köpt en gammal 40 eller 50-tals stol som jag tänkt klä om men får inte av klädseln. Stolsbenen har en skruv och bakom baksidan hittar jag ingenting. Skumdynan har murknat och behöver bytas ut likaså undertyg och jutetyget över spiralerna. Nu står den i carporten halvt avklädd och jag är så frustrerad. Hur får jag av allt gammalt trasigt och ruttet?
    Det blev visst en lång fråga.

    Ha en fin dag!
    kram Mia

    SvaraRadera
  12. Det ser ut som om den där stolen kommer att bli jättefin! Och kuddarna bara älskar jag, blir sugen på att sy något liknande själv, var dom svåra att görs?

    SvaraRadera
  13. Hi hi jag har målat en lampa, en väldigt speciell lampa och jag stod och velade...svart eller vitt? Den blev svart och jätteläcker.

    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Jag tycker det är jättesnyggt med svarta detaljer, bryter av fint mot allt det ljusa och vita.

    Läckra kuddöverdrag!

    Ha en jättefin helg och tack för dina omtänksamma rader.

    Många kramar, Linda

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...