onsdag 9 mars 2011

Dotterns rum...

... lovade jag ju visa (för länge sen)!
Nu har det varit färdigt ett tag och hon trivs jättebra!
Lite ändringar har gjorts efter att de här bilderna är tagna, men här får ni se delar av det färdiga resultatet.


Här ser ni även liten skymt av gardinen.
Väldigt rosa - lite väl rosa för min smak... men vad gör man inte för de små!


Det söta överkastet i milda rosa o lila toner hittade jag i en butik här i stan.
Där det milt rosaprickiga tyg som kuddöverdrag passade perfekt till överkastet.
Änglavingarna har jag sytt av "fuskpäls", de har två påsydda band, så de kan användas både som kudde och "riktiga" vingar.


Skrivbordet med stol som Tuvas snälla mormor målat om!
Vimpeln på väggen har ni nog sett förut, sydd tidigare i år av stuvbitar.
(spegeln som står till höger, ska INTE stå där...)

Vi valde att tapetsera med vanliga vita tapeter, en bård med prinsesskronor från Sandbergs (se här för närmare bild på den och på början på arbetet..)
I taket tog vi bort takbjälkarna och satte vit pärlspont - blev kanon!

Ha en bra kväll!
Marie

7 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Det ser riktigt fint ut! Förstår att tjejen är nöjd:)
    Ha det riktigt gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Vilket fint rum din dotter har! Min dotter hade under en period ett tuggummirosa rum. Nu är det mest svart, vitt och grönt som gäller. Saker och ting ändras och det är bara att hänga med så gott man kan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så himla fint vännen. Jag har mailat dig angående armbandet.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Ett väldigt fin och ombonat rum din dotter har!
    Änglavingarna blev jag lite extra förtjust i.
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Men åhhh ett så sött flickrum, en riktig rosa dröm :)

    Förstår att hon är nöjd!
    Ha en toppen helg
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!
    Du har en utmaning att hämta hos mig!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  7. Jätte fint. Så lagom rosa. Jag gillar rosa ;)
    Snyggt skrivbord.
    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...