torsdag 24 mars 2011

Jag är en....

Ogliosaurus Plex!!
(mönster Mia Bengtsson)







Äntligen färdig!!!
Visst blev jag lite cool....


Efter mycket möda och lite besvär kom äntligen den här lille krabaten till världen...

Garnet tog slut när det var en fot kvar, när jag skulle sy ihop den så saknades det helt plötsligt en arm - som jag turligt nog hittade (Nisse hade varit i farten...)
Klorna var nog bland det pilligaste jag gjort i "virkväg", för att inte tala om när de skulle sys fast....
Sen har vi ju den tjusiga ryggkammen - tre rader med luftmaskor som sytts på en efter en med tunn sytråd...

Ja, jag skulle ljuga om jag sa att den var enkel och gick fort.
Men det var det värt! För jag tycker den blev supercool.


Vill tacka er alla för era fina kommentarer om mitt lapptäcke - TACK - det värmer!!
Killen som fick det blev nöjd och hans mamma o pappa ville ha ett till lillasyster oxå!
Så nu lägger jag nog virknålen åt sidan och tar tag i lapparna...
Ha en riktigt skön torsdagkväll!
Kram Marie

15 kommentarer:

  1. Hej och tack för uppmuntran!
    Ååh så söt han är:) Vad duktig du är! Du pysslar med en hel del du:)
    Ha det riktigt gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Åh vilken cooling!!!
    Vad duktig du är Marie!

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. vad fin plexen blev! den som jag gjorde blev inte ens i närheten lika söt som din!

    SvaraRadera
  4. Wow, gissa om min pöjk skulle vilja ha en sån :)
    Jättehäftig!

    SvaraRadera
  5. Vilken tuffing! Men ändå väldigt söt jag gillar det röda håret. Kanske skulle försöka mig på att virka en figur jag med.

    Trevlig helg
    kram Mia

    SvaraRadera
  6. Urgullig!! Riktigt söt tuffing!!!
    Såna mönster har flyttat in här oxå:)
    Tror den krabaten finns med i nån bok... Jag har knåpat ihop ett par stycken men fick tjejerna bestämma så skulle jag virka såna på heltid;)
    Fast jag målar ju hellre... och sekretären med spirorna blev riktigt fin:)
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Men va du kan, den blev verkligen super cool!!
    Förstår att det var pilligt men att det också va värt det!

    Länk ligger uppe till dig nu om bakelserna. De blev jättefina o Nova leker med dom varje dag. Ibland får de vara fotbollar också, hihi

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Åhh så söt!

    Ha en trevlig helg!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Det var då för söt!!!! :)
    Förstår att det var lite pilligt. :)
    Hopas du får en fin fredag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  10. Den var ju bara supersöt! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Du är helt otrolig!! Så söt och fantastiskt fin liten krabat! Imponerad!
    Ha en riktigt mysig helg och lycka till med nästa lapptäcke!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  12. Hi, hi, han va ju jättefin:-)
    Förstår att det var pilligt, har bara orkat virka en katt och ett par tårtor. Tar lite tid, men kul är det!

    Ha en härlig helg, kram Emma!

    SvaraRadera
  13. Åh, vilken söt liten filur. Jag förstår att det måste ha varit ett riktigt pillergöra att få till de där små klorna. Du är sååå duktig på att virka.

    Ha nu en riktigt skön helg i vårsolen!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  14. ahh satans vilken tuffing haha, Kan tänka mig stt han var skit svår. Men så snyggt gjort och cool. Jag hade ju gått in i väggen för länge sen om jag skulle gett mig på ett sånt projekt haha

    Önskar dig en underbar helg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Ja, Alma kan verkligen vara tydlig med vad hon vill och vad hon tycker om saker och ting. :)
    Önskar dig en fin lördag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...