lördag 13 februari 2010

Härlig lördag!

Idag har vi haft en alldeles underbar lördag, bara gått och "skruttat" hemma hela familjen. Alla är friska och vi har bara tagit dagen som den kommit. Sådana lördagar är verkligen guld värda!! Lite städning har det i och för sig blivit, men himla härlig känsla när det är någorlunda iordningplockat.
Imorgon är det dags för kalas hos vänner till barnen och jag hann med att sy en liten present till.  Det blev en vimpel med tygerna som jag använde när jag gjorde korgarna. Blev så förtjust i den kombinationen! Glatt och ljust.

Blir nog bra i ett rum med två busiga grabbar...

I veckan som gått har jag även testat på att sy en ängel. Jättekul, men oj vad pilligt...
Får nog träna lite på ansiktmålningen... hade tyvärr bara svart textilpenna, så det blev bara två ögon. Ingen färg på kinderna, så hon ser lite blek ut...

Vill även passa på att önska alla en riktigt mysig Alla hjärtans Dag i morgon!!
Kram Marie

9 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni har kryat på er och att ni fått en lugn och skön lördag.
    Vimplarna är jättefina, det blir säkert uppskattade.
    Önskar er en fin alla hjärtansdag.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni mår bättre håller med dig om att det är så härligt med dagar då man tar den som den kommer.
    Söta vimplar, jag tänkte sy några jag med men det kommer alltid massa mellan. Men det är verkligen fint i ett barnrum.

    Vilken söt liten ängel hon ser så glad och nöjd ut trots att hon inte har rosor på kinderna.

    Hoppas ni haft en mysig alla hjärtansdag.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej
    Dina vimplar är ju helt underbara. Ja jag har sytt två såna där änglar och fy tusan vilket pillgöra. Jag köpte "smink" till ansiktet på Panduro.
    KRAM Agneta

    SvaraRadera
  4. Men wow vilken underbar sida du har!!!!! Så imponerad av allt vackert du pysslat! Jag känner igen mig i dina ord om att du tycker det känns knasigt att de födda på 80- talet är vuxna! Nu är ju jag själv född 81 men jag tycker att de födda på 90- talet är vuxna, haha! Älskar dina fina amigurumi kaniner, är så sugen på att testa! Lär väl ta mig iväg och köpa den där boken! Kram på dig duktiga du!/ Tess

    SvaraRadera
  5. Hoppas du hade en riktigt mysig och fin Alla hjärtans dag! Blev så glad för dina ord inne hos mig *ler*

    Dina vimplar var jättefina, så härliga färger!

    Ängeln låter som ett kul men pilligt litet projekt, jättesöt iaf! :)

    Önskar dig en härlig vecka!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  6. Oj vilken lycka med ett sådant fynd!!! Jag virkar inte efter beskrivning men skulle hoppa jämfota av lycka om man trillade över något dyl. Håller på med ett par baby tofflor nu men har tagit upp och gjort om några gånger, hihi! Så är det när man inte har mönster! Kramelikram på dig duktiga du! / Tess

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken fin vimpel! Man blir så härligt glad av de vackra färgerna!Tycker att den passar bra i både flick-och pojkrum.

    Hoppas att du får en fin dag i morgon!

    kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  8. Jätte fina vimplar och vilken underbar liten ängel! Så duktig du är!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Jättesöt vimpelslinga! Blir nog kanon i lekrummet.
    Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...