torsdag 18 februari 2010

Återanvändning!

Den här veckan har jag ägnat symaskinen en hel del uppmärksamhet. Försökt "bli av" med en massa tyger o stuvbitar som bara ligger o skräpar. Så här kommer lite bilder av resultaten!
Delar av makens trasiga jeans fick bli en lite förvaringspåse - fylldes genast med en massa småbilar....


En annan förvaringspåse, som är av överblivet tyg och ett gammalt lakan.



Massa stuvbitar som blev ett litet lapptäcke - inte så stort, men perfekt till dockorna.



Sen måste jag tipsa er som har "lapp"tokiga barn... Min son har alltid varit helt såld på att "gosa" med lapparna som sitter i kläderna. De måste vara dubbla och av ett visst material, så det glider bra mellan fingrarna... När han slutade med nappen blev det nästan ännu viktigare med dessa "gosiga" lappar, så istället för att leta sig fördärvad efter "rätt" lappar i olika klädesplagg, så sydde jag en kudde med formen av en bil - med lappar! Suverän när han skulle sova. Nu har han blivit "stor" och lappar är inget måste längre, men kudden används flitigt ändå!


Lapparnas placering har han själv bestämt... Avgasrör, kofångare, lyktor och sirener...

Sen bara jag måste tacka er där ute för alla goa kommentarer!! Jag blir alldeles varm i hjärtat!
TACK!

Ha en bra torsdagskväll!
Kram Marie

7 kommentarer:

  1. Hej Marie!

    Du syr så mycket fina saker jämt. Hur hinner du med. Lapptäcket blev jättesöt och bilen hur fin som helst.

    Hoppas att du får en skön helg!

    kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  2. Det var en bra idé med lapparna på bilkudden.

    Och ljuvligt täcke och påsar! Underbara tyger som du använt dig av!

    SvaraRadera
  3. Hej Marie,

    vad mycket du syr nu du verkar ha kommit igång ordentligt.
    Jättefint lapptäcke jag har idag gjort färdigt mitt jeanslapptäcke. Det blommiga tyget har jag som gardin i köket och det är nog dags att byta ut till det blåa igen.

    Trevlig kväll/Mia

    SvaraRadera
  4. så himla söta!!!! :)

    Vinnaren är utsedd & ny tävling! ;) Välkommen

    SvaraRadera
  5. Åååhh vad mycket fint du syr! Jag får ju ångest när jag ska närma mig en symaskin (om detta i ett inlägg hos mig) men jag måste komma över det för det är ju så mycket fint man kan sy.
    Bilen med lappar var ju helt fantastisk, vilken påhittig mamma.
    Trevlig helg, kramiz,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Jag har en utmaning hos mig till dig.
    Trevlig helg / Mia

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentaren. Vi trivs så bra i vårt hus. Vi har letat efter gård i snart fem år, och nu när vi fått flytta hit ut på landet känns det så himla rätt. :) Måste bara säga att det är en väldigt fin blogg du har, väldigt inspirerande!

    Mvh //Therese

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...