lördag 23 januari 2010

Loppisfynd

Shopping i all ära... men vad går väl upp mot när man hittar fynd på loppis, eller målar om någon möbel som man ledsnat på. Den känslan är gooo...
På loppis hittade jag denna gulliga spegel, som var mörkbrun från början, men som jag snabbt fick fram penseln o målade om! Hittade även en lampfot (kornblå... - inte alls särskilt charmig), som oxå fick lite vit färg (lyckades inte med fotografering av den...)



För någon vecka sedan tog jag beslutet att måla om vår matsalsmöbel, som jag länge gått o sneglat lite missnöjt på. Köpte den för c:a 6 år sedan, å var så nöjd -då. Ganska modern design i ek - som jag snöat inne på. Nu är jag jättetrött på ekmöbler (kanske beror på att vi inte bara hade matsalsmöbel i detta träslag...). Så med lite vit färg även där - så en "ny" matsalsmöbel! Har målat o klätt om två stolar, så nu har jag bara sex stolar, ett bord och ett skåp kvar.... Lär nog ta sin lilla tid.




Nu ska jag sätta mig i TV-soffan o bara njuta av att det är lördag!
Marie

9 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag hittade hit via Vit som snö. Vilken härlig blogg du har! Visst är det konstigt att ju mer vita saker man har ju fler vill man ha!

    Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag har också målat om precis likadan ekköksmöbelgrupp, är jättenöjd!!!
    Wow, vilken söt spegel! Det är inte klokt vad lite färg kan göra. Älskar när man kan hitta fynd o göra enkla förändringar till något så vackert!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Ja inte går det i en handvändning att måla om så många stolar, bord och skåp. Men den som väntar på något gott....
    Min matsalsmöbel är i furu och stolarna har klädda sitsar. Jag köpte helt enkelt vita överdrag som man knyter med en stor rosett på baksidan och sedan har jag vita stora dukar på bordet. Det enda som syns är lite av benen längst ner. Så småningom ska jag måla om möblerna.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Mina stolsöverdrag har jag hittat på La Redoute. Gå in på deras hemsida www.laredoute.se klicka på interiör och vidare på vardagsrum och sedan på möbelöverdrag. Det finns olika modeller och massvis med färger att välja mellan. Tycker dem är väldigt tåliga.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Vilket söt spegel och vilket jobb att klä om och måla stolar och ett bord. Ser fram emot slutresultatet.
    Du får ha en trevlig kommande vecka.

    SvaraRadera
  6. Vad fint det var här inne! Hit kommer jag tillbaka! Kramar Susanne

    SvaraRadera
  7. Tack igen för utmärkelsen. Nu har jag efter många om och men lagt ut mina sanningar.
    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  8. Trägen vinner! Din margrupp kommer att bli jättefin. Blir otroligt imponerad av din energi, själv sälde jag min grupp och köpte en gammal. Det får jag äta upp än idag... Själv är jag nöjd men inte alla i hushållet... VAD fint det är med pärlsponten på verandan. Vill också ha...

    Goa kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  9. Så snyggt det blev med vitt istället. Tack snälla för awarden jag fått. Ska publicera lite om mig idag
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...