tisdag 12 februari 2013

Zpagetti...

...trikåtrasor till mycket!
 
 
 

 

 
 
Dessa trikåtrasor, som alltså är en restprodukt från textilindustrin är himla roliga att arbeta med. Och inte blir det ju sämre av att det kan kallas återvinning! Och det gillar vi väl alla?!
 
Här har jag tagit ett hjärta, som man nog egentligen skall  klä med en slingrig grön växt eller liknande, och istället virkat fasta maskor av trikåtrasor runt om.
 
 
Här hemma har vi sportlov för fullt!
Idag var vi och besökte stadens isbana och skridskoåkning stod på schemat.
Även jag hade tagit fram mina gamla fina konståkningsskridskor från 80-talet.....
Vita, nästan helt oanvända.... vilket även avslöjar nivån på mina kunskaper inom idrotten konståkning....
Å någon graciös åkning såg vi INTE skymten av...
(Snarare får rubriken på detta inlägg en annan innebörd)
 
Luften var kall och barnen blev snabbt trötta, så någon längre åkning blev det inte tal om.
Och inte mig emot... fötterna värkte och jag kände mig ganska glad när jag fått på mig mina tjocka, lagom klumpiga vinterkängor igen :)
 
Ha en fortsatt bra vecka!
Marie

6 kommentarer:

  1. Du gör så mycket fint!
    Ha ett fortsatt mysigt sportlov.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  2. Zpagettivirkning har jag funderat på, det blir så "grovsnyggt".
    Härligt med en skridskodag men jag skulle inte ägna mig åt det på en allmän plats, det får ske när ingen ser på!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken fin hjärta! Har åkt en gång skridskor på den här vintern hur länge sen det va innan....ingen aning:) Första steget på isen...PÅ RUMPAN! Ja men efter liten stund kom allt tillbaka:) Men fabian va ont jag hade på fötterna! Har en skön kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Men där var den igen! Zpagettin! Kul ide, har lite kvar efter väskan jag virkade som jag kanske kan använda till ett hjärta! / Annika

    SvaraRadera
  5. Superfint!!! Härlig alla hjärtans dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag måste prova att virka med trikåtrasor. Det är så fina saker du visar.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...