söndag 14 oktober 2012

Helgen...

...blev inte riktigt som vi tänkt....
 
Regn, regn, regn
 
Visst hade väl jag trott att alla löv som ligger spridda över vår gräsmatta, skulle ligga i högar redo för komposten. Solen skulle lysa, luften vara så sådär frisk som den är, en ljuvlig höstdag. Kaffet skulle vi ju givetvis dricka utomhus...
 
Men icke, så  blev det inte.
 
Men inte sörjer jag så mycket för det!
Helgen blev istället:
Bio med barnen - Madagaskar 3      - Kanon!
Restaurangbesök hela familjen och givetvis ett avslutande besök i stora godisbutiken - Kanon!
 
Löven lär nog ligga kvar till nästa helg ;)
 
Hann i alla fall få in lite av min lavendel, som tagit ny fart och doftar bara så ljuvligt!
 


 
Här ett gammalt decilitermått som inhandlats på loppis för längesedan!
 
 
 
 
Sen måste jag ju bara visa vad som kom med posten i förra veckan :)
 
 
En urcharmig skylt från goa Karin med bloggen
Tack snälla söta!
 
 
Och glöm nu inte att anmäla er till min utlottningen av en hemstickad kudde och två virkade fordral!
 
Önskar er alla en fin start på veckan!
 

4 kommentarer:

  1. Här är det också bara regn regn ända tills i morse när första snön föll!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som vi gått in i en ny regnperiod. Usch!! Var på Madagaskar 3 med det äldsta barnbarnet för några veckor sedan och jag verkligen älskar den. Restaurangbesök och sen godisbutiken efter det. Underbart.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Oj, lavendel fortfarande!
    Grattis till den fina tavlan!
    Kam Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för uppmuntrande tillrop!
    Regnet ligger som en grå, våt filt över oss...
    Jag såg att små björkar fått gröna små knoppar. Men min lavendel ser rätt vissen ut. Och det är väl som det ska antar jag. Men härligt att kunna plocka in ny lavendel i oktober!
    Ha det gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...