torsdag 13 september 2012

Omklädd gammal karmstol...

 
Så var det ytterligare ett auktionsfynd som fått ny kostym!
 
 
Tyget är ett grovt lintyg i ljus färg, och för att det skulle vara lite lättare att jobba med, samt ge stadga, så strök jag på volymmellanlägg innan det häftades fast.
Min första tanke var att måla stolen, men efter att ha gått loss med sandpappret så valde jag att låta bli. Tycke att det blev en lite annorlunda och häftig finnish som passade bra till stolens ljusa tyg.
Jag valde att ta ett kantband i en lite mörkare ton för att markera formerna och bryta av.
 

 
Spana in detaljerna i träet!

 
 
 

 
Jag kan ju avslöja att vårt hem inte lider någon brist på stolar i alla fall....
;)
 
 
Ha nu en riktigt fin torsdag!
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Du är mästerlig, så snyggt! Måla inte stolen!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj, så galet fin!! Och du gjorde helt rätt i att inte måla. Träet är ju helt underbart och detaljerna kommer verkligen till sin rätt! Verkligen snyggt gjort!
    Ha det så gott i helgen! Här lovas det sol. Hoppas den skiner på dig också!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  3. Så fin stolen blev. Så duktig du är att renovera möbler.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. jag säger bara wow vilken stol! Blir sååå avis! Ha 2 emmafåtöljer hemma som jag skulle vilja klä om men kan inte.....Ha en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart vacker stol och så fint du har klätt om den. En riktigt drömstol. Trevlig helg. Vänligen Johanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...