torsdag 22 mars 2012

Tack snälla...

... för alla krya på dig-hälsningar!!
Idag känner jag mig fortfarande lite smådarrig, men blir samtidigt så rastlös av att bara ligga still...
Febern har i alla fall givit upp och nu är det bara att försöka låtsas att man är helt återställd!!

Idag har vi haft c:a 17 grader varmt här och jag har suttit på verandan med ytterdörren på vid gavel och lyssnat på fåglarnas sång och kännt alla härliga vårdofter som ger mig så mycket härliga minnen från barndomen.

Jag verkligen bara ÄLSKAR våren!

Bästa årstiden helt klart!


Ni som läser min blogg kommer kanske ihåg mina remsor av det utslitna lakanet??
Nu har det i alla fall blivit något!
En matta :)

(virkad med vanliga fasta maskor, virknål nr 12)




  Det blev ingen stor matta, c:a 60 cm i diameter, perfekt för badrummet - tänkte väl jag.
Mattan hamnade först i hallen... och sen under Nisse.... (våran "lilla" älskade odåga till hund).
Den har blivit kvar där i hallen, hade inte hjärta att ta den ifrån honom ;)

Jag har ytterligare ett påslakan att riva, så det finns ju fler chanser till en ny badrumsmatta ;)

NJUT AV VÅREN!!

Kram Marie


7 kommentarer:

  1. Gott att du är bättre!
    Så fin mattan blev när du virkade en spets runtom, det skulle jag gjort på min madtta också men det får bli av nästa. Det går riktigt bra att virka av lakansremsor och mattan blir riktigt mjuk.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. hallå! härlig matta blir avis ha aldrig lärt mig virka...hrm hög tid att börja kanske???? klart att Nisse ska ha mattan blink! Ha en fortsatt härlig vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  3. Hahaha klart Nisse ska ha en sån fin matta o gosa på :)

    Du är så duktig, jag kan inte ens sånt o kommer inte ihåg hur man gör en maska haha

    Bra att du är på bättringsvägen iaf

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Men oj, då är reportaget alltså med till helgen...prenumererar du på Leva och Bo, eftersom du redan sett den?
    Å, nu blev jag ju lite nervös också:)
    Ursnygg matta du gjort, och vad bra att kunna återanvända.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Fin färg det är på mattan! :)

    Så skönt att du är på bättringsvägen. Ha en fantastisk helg!Hoppas på värme!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Härligt att virka med trasor. vi står i startgroparna för att testa det! Vi önskar en fin helg! kram emelie och elin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...