onsdag 2 november 2011

Trikåtrasor...

... att virka med!
Har ni sett de där virkpaketen man kan köpa från Frosta design, där det ingår material, mönster och virknål för att virka sin egen korg/matta/väska eller liknande? Himla käckt!!

Jag köpte inte paketet men däremot ett jättenystan och en jättevirknål (nr 12) och satte igång.
Tänkte att det borde man ju kunna klura ut själv...
och det gick faktiskt!

Här har ni min korg av virkade trikåtrasor.



Perfekt att förvara garn eller annat smått o gott i!

Kan verkligen rekommendera er virksugna därute att testa.
Det gick riktigt fort att virka med så tjockt garn - lite knöligt kanske innan man vande sig vid den stora virknålen...


Min sjuåriga dotter som börjat intressera sig för det mamma gör, ville naturligtvis inte vara sämre och här har vi hennes alster!
En lite minikorg!

Lovade henne att lägga ut den på bloggen...
Och jag är så stolt över min lilla virkerska :)


Här hemma har vi höstlov och vi njuter av varenda lediga timme tillsammans med barnen!
Sen att en envis förkylningsbacill gör sig påmind är en annan historia..

Glöm nu inte att anmäla er till min utlottning!
Må så gott :)

Härliga hösthälsningar
Marie

15 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev. Och jisses vad duktig din lilla tjej är! Hälsa henne att korgen är urfin!
    Ha det så gott i veckan!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  2. Vilka fina små korgar!! Det var duktigt för en 7 åring måste jag säga!! Jättesöt! Visst är det skönt med höstlov, även om våra barn inte är lediga, tur att de trivs på dagis och fritids=)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Kollade på Frosta design, jättemysiga grejer att göra, synd att de inte har nån webshop. Köpte du "garnet" från Frosta eller är det något annat? Duktig dotter du har, det släktar av sig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så jäk..... häftig den blev. Vad duktig du är. Vad duktig din lilla dotter är den blev kanon söt.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  5. Vad fin korg du gjort!!Att virka med stor nål är mitt nästa måste lära mej projekt....

    Och hälsa dottern att den är superfin!
    Om jag fick en så fin korg av någon liten tösa så skulle jag förvara mina bilnycklar i den :)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  6. Åhh så himla fint och sött! Din dotter måste göra flera och så kan ni hänga dom i julgranen- såg en bild framför mig att dom där söta små skulle göra sig fina i en grann gran!!

    Kramar Helena

    SvaraRadera
  7. Jättefin korg! Och lilltjejens....jättefin och virka i trasor är inte det lättaste, hon har talang!

    SvaraRadera
  8. Ja Hooks är toppen, inte så långt från mina trakter heller o det är ju alltid bra :)

    Verkligen jättesöta båda korgarna och vad duktig dotter du har, men med en sådan mamma så... ;)

    Ljuuuvlig veranda du har och fåtöljerna från Artwood var ju riktigt snygga, vill också ha! :)

    Ha det fint!

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Här har jag missat en härlig blogg ser jag! Kul att jag hittade hit. Och så fin kort du har virkat....har skaffat hem just trasor och stooor virknål med ambitionen att prova nåt. Men nu blir jag ju nyfiken på hur du fick till det...? Virkade du helt utan mönster? Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Åh farligt farligt ;) Nu kliar det i virkfingrarna må du tro... Det är så himla snyggt att virka i tjockt och möjligheterna för vad det kan bli öppnar upp sig.

    kram emelie

    SvaraRadera
  11. Ha, ha, ha läste precis min egen hälsning där. Kort (!) Jag ser väl att det är en korg du har virkat. Ja, ja, ibland går det för fort på tangenterna. Hur som helst så ska jag försöka mig på detta. Men jag kanske får skicka en ny fråga när det inte funkar.... :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Vilka jättefina korgar! Det skulle jag kanske ta och prova på - har aldrig virkat en korg förut:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  13. Så himla fint!
    Och vilken härlig blogg, här måste jag kika vidare... jag som älskar handgjort och handarbete!

    SvaraRadera
  14. Så snygg korg. har du virkat fritt eller finns det ett mönster att får tag i någonstans?

    SvaraRadera
  15. Såg liknade på Stockhome när jag var i Stockholm förra veckan. Var så nära att köpa tills jag förstod att det var skyltex och man skulle virka själv. Såg inte så lätt ut för någon som mig, som inte virkat sen jag var liten. Men ångrar mig nu ändå. Jättefin!! Otroligt bra gjort av din dotter! Guldstjärna till henne! Tack för kommentaren hos mig! Kul att vi hade likadana rottingfåtöljer. Där sitter vi gott! ;-) Kram Anna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...