onsdag 11 maj 2011

Plus... och en del minus....

... mycket energi går just nu åt till mitt "vanliga" arbetet... En hektisk tid, som förhoppningsvis skall vara till ända lagom till midsommar!
Då jag kanske äntligen får lite mer tid över till mitt "renovera-hus-projekt".

Jag har ju visat en hel del godbitar, som en del avundats ;)
(Tack snälla söta för era goa kommentarer)
Å visst är det helt underbart! Framförallt för mig som är lite smått galen när det gäller både gamla hus och gamla saker.

Men nu till lite annat....

Det här kände vi till när vi köpte huset...

Taket/golvet i ett av rummen är totalt genomruttet.
Det hela började med att jag fick se en lite myrstig (!) utanför huset och upp på ena ytterväggen för ca två år sedan. Jag ringde ägarna som kontaktade Anticimex. Det visade sig att en hel patrull "pissmyror" invaderat huset....
Fukten beror på - just de - det som myrorna avsöndrar........
En snickare var med för att se vilken skada de gjort och när han skulle trampa där skadorna var som värst, få fullkomligt vällde det ut MYROR!!
När maken skulle beskriva hur det såg ut, så beskrev han det precis som om det vore taget ur en skräckfilm - de var överallt.
Å stackars snickarn som hade "foppatofflor" på...........

Då passar bestämt uttrycket:
Jag skulle inte vilja vara i hans skor....

Anticimex gjorde sitt och nu bor det inga myror i huset längre :)

Det är så himla kul att ni är så många som vill "följa med" på visning!
Ha en fin onsdagkväll!
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. åhh dessa pissmyror, Hade ingen aning om att pissmyror kunde invadera ens hem sådär. Tur att de är borta nu

    Kram malin

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! -Aldrig har väl den kommentaren varit så passande som då! ; ))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...