fredag 25 februari 2011

HEJ - de här är till ER!!





Tack snälla ni för att ni kikar in här trots det torftiga utbudet av inspirerande inlägg ...
Era goa kommentarer värmer!!!!!!!!!!!

Nu kommer ett litet inlägg efter en lååååååång bloggpaus.....
Varför det tagit sådan tid kan man ju alltid undra och jag har nog egentligen ingen riktigt bra förklaring. Förutom att jag jobbat mycket, mycket, lillvalpen (eller ja... han börjar bli stor nu - hela 24 kg redan...) har tagit både tid och energi. När sen väl tiden rullat på och jag kommit ifrån bloggandet, så var jag nog nästan i valet o kvalet om det överhuvudtaget skulle bli något mer inlägg. Inspirationen försvann fullständigt. ):

Jag har bara tillbringat några få stunder vid min kära symaskin och när jag väl suttit där har fantasin saknats. Eftersom tiden varit så himla begränsad, har jag inte riktigt kunnat ägna någon tid till det jag egentligen vill göra - måla möbler, sy, virka, sticka, klä om möbler!!

Men förhoppningsvis kommer lusten tillbaka nu när vi går mot våren!!

Jag har i alla fall förverkligat en dröm jag länge haft - jag har anmält mig till en kvällskurs.
Tapetsör!
Så nu ska jag finslipa mina amatörmässiga kunskaper inom konsten att klä om en möbel :)
Det ska bli såå inspirerande o roligt!


Måste ju visa vår "lille" kille...


Förhoppningsvis skall det inte dröja tre månader till nästa inlägg... ;)


Nu när jag äntligen fått en ledig kväll framför datorn, så ska jag kika runt lite och se vad jag missat (för det lär ju vara en hel del....)

Många kramar från
Marie

7 kommentarer:

  1. Heeej! Vad härligt med ett livstecken från dig, vännen! Ibland är det bättre att bara släppa saker när de kanske tar energi och blir den där grejen för mycket. Men jag hoppas att vi får höra ifrån dig lite oftare nu.
    Din vovve ser helt fullkomligt ljuvlig ut. En liten busunge tror jag.
    Hoppas din tapetserarkurs blir så bra som du önskar. Jag har också gått en termin en gång. Hann inte bli färdig med stolen och nu har det visst gått hrmmm... Typ 5 år och den är fortfarande inte klar...
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  2. Hallå där=) Gott att se dig igen! Å liten blir stor, helt otroligt så den lilla söta valpen växt till sig, men busig ser han ut med ena örat lite på svaj.

    Vad roligt att du ska börja på tapetserarkurs, kanske det ger energi och inspiration så att allt annat också blir kul igen.

    Önskar dig en riktigt skön helg!!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Ibland blir det så att man kommer av sig. Jag har också haft perioder då jag känt att det inte funnits inspiration men har snabbt kommit in i det igen.
    Men jag kan tänka mig att det är mycket jobb med en valp i alla fall verkar det så då min syster hade fullt upp när hon fick sin.
    Vad kul med tapetserar kurs det skulle jag också vilja gå.
    Har en fotölj i carporten som väntar på ny klädsel men det är lite kallt att stå ute nu känner jag.

    Trevlig Helg
    kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Åh vad kul att du är tillbaka i bloggvärlden. Jag har faktiskt undrat då och då vart du tagit vägen. Men att både ork och inspiration tryter mellan varven har jag full förståelse för liksom att en ny familjemedlem med fyra tassar kräver sitt. Tapetserarkurs låter jättespännande! Hoppas att det är något du kommer att trivas med.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men , OJ, vad han växer!!! Fast jättesöt är han fortfarande:-)
    Kul att "höra av" dig, kikar allt in ibland! Blogga ska man bara göra om man har lust, och tid!
    Så spännande med kurs, kanske är det som behövs för att komma igång med det andra också!
    Jag känner nog likadant just nu, vill gärna skapa mer, men tiden räcker inte till helt enkelt. Baka och renovera är ju iof också ett sorts skapande, men helst skulle jag ha lite andra projekt på gång också. Hoppas tid och lust kommer åter även här:-)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att du e tillbaka. Vad söt han e och vad han har vuxit. Nu e det stora killen.
    Ja du ibland hinner man inte med allt man skulle vilja så det e bara att välja. Men så klart att jag iallafall är kvar och väntar när du tar tag i datorn. Hoppas att det rullar på nu i ditt gamla tempo och även med voven.
    ha nu en riktig bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad kul o se den "lilla" vovven. Så söt och stor han blivit. Lusten att skapa kommer tillbaks när du minst anar det. Kursen kommer säkert att ge dig inspiritation:)
    //Ulle

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...