lördag 23 februari 2013

Spindelsjal nr 2...

 
 
 

 
 
 
 
 

HÄR kan ni se den andra sjalen jag gjort.
Den här sjalen är virkad i ett tunnare garn än den beiga i förra inlägget, och inte alls så stor heller. På denna sjal, slutade jag vid 6 hela "spindlar".
Garnet är en brunrosa färg med namnet Tilda, virknål nr 3.5.
 
Den här sjalen får pryda halsen i vårsolen!
 
Inspiration fick jag från en nyfunnen blogg Kungen & Majkis, en blogg sprängfylld av inspiration och även en del roliga virkmönster.
Där har jag hittat länken till mönstret på spetskanten som jag virkat runt sjalen , klicka (HÄR) så får ni även en utförlig beskrivning hur dessa "spindlar" blir till! 
 
Här har det varit en underbar dag, med sol och lagom kyla.
Efter en långpromenad i solskenet med vovven, så var det dags för dagens träningspass....
1,5 ton pellets skulle bäras in från garageinfarten till källarens pelletsförråd, lär nog bli lite träningsvärk i biceps imorgon.......
 
Ha nu alla en riktigt härlig lördagkväll!
Kram Marie
 

8 kommentarer:

  1. Tack för fina ord hos mig!
    Din sjal är helt underbar! Ljuvliga färger! Spetsen blir verkligen pricken över i.
    Ha en skön lördagskväll!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart varm färg på den också, och den vita kanten var verkligen pricken över i'et! finfint!

    Ha en skön lördagskväll, kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej! Mycket fina sjal du har gjort! Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Underbar sjal och så snygg färg! Ha en fin fortsättning på dagen och en fin ny vecka. Om du vill har du något att hämta hos mig.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Sjalen är supersnygg!!! Har också varit inne på den bloggen och blivit sugen på att göra en sådan sjal. Dom är ju jätte snygga och verkar roliga att göra :)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina sjalar! Tror jag måste börja virka, finns ju så mycket fint man kan göra... Inspirerande!
    Bra jobbat med pelletsen... 1,5 ton!!!! Nu behövde du inte till gymet i helgen ;-) Ha en skön söndagkväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Den sjal blev verkligen fin.
    Härlig färg och snyggt med vit kant.
    Jag har också planer på att börja på en, har garn jag tänkte använda.
    Men det har liksom kommit annat imellan.
    Är inne på halskragar just nu.

    SvaraRadera
  8. Jättefin sjal, nu har jag sett den på så många olika bloggar att jag faktiskt blir lite sugen på att virka en själv, tur att semestern är i antågande. Jättefin blogg du har och jag kommer absolut att titta in fler gånger. Glad sommar! /Ulrika

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...